söndag 23 augusti 2009

Efter bilkö...

Nu är jag äntligen hemma.

Det var något pucko som puttat sin bil på motortrafikleden (som för tillfället var enkelfilig) Det gjorde att några panikbromsade och sammanlagt var det 8 bilar inblandade. De som puttade bilen hade bara gått vidare när alla andra krockade. Men polisen fick tag på dem sen tydligen...

Jag och Bibbi hamnade ganska nära krocken så vi kunde gå fram och kolla på bilarna. Eller hon gick, jag linkade. De 4 bilar som stod kvar när vi kom fram var redigt krockade. Man börjar tänka efter lite när man är biltok som jag. Krocktester säger en hel del. Inte helt otippat men man ska nog tänka på det lite. Vi stod still i drygt två timmar på motorvägen. Försökte leka bara-nudda-vitt-leken men det var lite svårt.

Mycket bilar denna veckan, förra veckan skrapade min syster mammas bil. Nu vet jag att hon är bra på att köra bil, känner mig sällan orolig när hon kör vilket är stort för ett kontrollfreak som jag. Vi har ägnat mycket av min tid i Örebro till att jonglera med den lilla mini-krocken. Har varit intressant och lärorikt för oss, eller mest syster kanske ;)

Snart ska jag sova, väldigt trött!
/Ollo B - Ännu okrockad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar