onsdag 18 februari 2009

Winnerbäck nostalgi...

Har lyssnat loss på en massa Winnerbäck idag, så många minnen och bilder i huvudet. Det började någonstans i Örebro med att låna "Dans med svåra steg" av en av min broders vänner. Jag tyckte om den. Det var där det började. I en vindslägenhet på Öster med grava värmeproblem, dubbla mjukisar, mössa och vantar inomhus, Winnerbäck i högtalarna och några tänkvärda textrader.

Jag var sen med att gilla Winnerbäck. Alla andra verkade redan ha upptäckt grejen.

Nästa stora minne är väl Öland. Hittade mitt linne från Borgholmspelningen med S. En ny känsla, sol och värme och huggande i sten. Kommer aldrig finnas någon som jag förknippar så starkt med en låt som S och "Hugger i sten"

Många bilresor med Live för dig i högtalarna, en blå liten sönder-poppad Polo med en konstant nykter Ollo B bakom ratten... Taxi Ollo... Den sjungande bartendern men då med mer Girl Power... Uttryck som fått heeelt ny innebörd efter att ha städat en restaurang för säsongen... Gömma grisen med rebusar...
Mycket Öland nu, kan ha att göra med att jag längtar efter sol, massor!

/Ollo B - Minnen, gotta love 'em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar