torsdag 26 februari 2009

Kvarskatten kirrad

Sitter och väntar på att få veta exakt hur mycket kvarskatt jag kommer få.

Jag sålde ju en lägenhet och tyckte att det var roligare att åka till USA och skaffa min dator jag skriver på just nu än att betala in skatten direkt. Så de senaste tre månaderna har jag sparat sammanlagt 6000 och ändå haft det ganska bra tycker jag. Det var inte ens helt barskrapat på kontot i går innan lönen ramlade in.

Men hur som helst så fick jag mina kvarvarande semesterdagar utbetalade från Danderyd. Så jag kunde nyss sätta in 10 000 på sparkontot. Jag tror att det borde täcka min kvarskatt. Inte för att jag har en aning om det är så men det känns som om det borde vara så. Om 16 000 är det som behövs så har jag räknat på ca 30% i vinstskatt, nästan iaf. Så högt ligger den inte.

Kändes ändå rätt sjukt att sätta in så många kronor på en gång, inte något man gör varje dag. Ska bli värsta spararen nu så jag alltid har ett konto med lite extra om det behövs. Jag vet att det är sent att börja nu men vad tusan bättre sent än aldrig :)

/Ollo B - Börjar bli vuxen på riktigt och trivs med det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar