onsdag 30 december 2009

Welcome to my rollercoster!

Ja jag är en känslomänniska det vet ni (och älskar ;))!

Efter att ha städat det mesta i köket och vardagsrummet hos min morbror, inte så noga som om mamma skulle städa men med tanke på nivån här så är det ljusår bättre än innan. När jag torkade ur skåpen så fick jag använda vim köksrent och en SkotchBrite, det blev grått lödder. Detsamma när jag skurade ur besticklådorna, en klart grå nyans av lödder. Har möblerat om i hyllor och skåp så han kommer väl inte hitta här sen men vad tusan det är rent!!

Kände mig lite låg av att vara den där överblivna människan som inte har någon att leka med på nyår. Ni vet känslan av att vara enda ungen i klassen som inte fick komma på kalaset. Men nu känns det okej, jag måste få vara lite låg och ledsen en stund så går det över. Nu känner jag att en kväll med varma mackor i min nya smörgåsgrill (varning för ost-overload, kolesterolet kommer skjuta i höjden) och en flarra bubbel här hemma känns rätt soft. Ska sätta larm så jag kan se "grevinnan och betjänten". Har bara sett den en eller två gånger i hela mitt liv som jag minns. Så varför inte ta till sig den traditionen nu?

Ansökan till Malta är skickad. Har fått fantastisk hjälp av min kära vän. Fint det. Fått inside-info om Malta oxå. Ryan Air flyger dit från Skavsta bara så ni vet ;)

Fasen vad jag gillar när dagar vänder från lågt till högt. LOVE IT! Gahh, cravings, ge mig fler... Iofs är det väl bättre när de börjar på topp och fortsätter så. Men ändå, känslan av att det vänder eller har vänt är oslagbar!

/Ollo B - Vinden har vänt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar