måndag 21 december 2009

Jag överlevde!!

Jag hyrde lastbilen av en gammal bekants bror som tydligen talat om mig som en svincool tjej som verkligen kunde köra bil. Det är en sjuhelvetes komplimang från en bil-kille kan jag säga. Han jag hyrde av, sa att "det är sjukt ovanligt med tjejer som verkligen kan köra bil ska du veta" Jag fnissade lite för mig själv, sopade av snön på lastbilen och åkte iväg.

När jag kom fram till lägenheten såg jag att pappa låg prick bakom i sin bil. Då skrattade jag lite för mig själv och tänkte: Honom kan man ställa klockan efter, mig med kanske :)

Sen rasade det in folk (nja en liten överdrift kanske men ändå) M&M dök upp, därefter D, sist men inte minst R. Sen gick det på ett litet kick så var allt inne i lastbilen, jag fattade knappt vad som hände. Mycket bra förberedelser av moi måste det vara :D

Allt skickades in i förrådet som blev knökfullt och pappa hjälpte till att ordna med lås. Mycket snällt. Sen tillbaka till Statoil med lastbilen och stress iväg på en underbar julkonsert. Tack och bock, "hem" till söder med morbror som lagade festmåltid. Sen var jag gravidmätt och däckade på min soffa. Som är röd om ni undrar :D

Nu jobbdags, ikväll Julbord på Kungsholmen :)

/Ollo B - Packat och klart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar