torsdag 17 december 2009

Om jag säga OM!!

Idag köpte jag ny astmamedicin dryga 600 pix för 120 doser, ca 3:- per inhalation på den rackaren... Oh Joy!

Läste just på en blogg, vet inte exakt hur sant, men personen har tillskansat sig informationen via universitet så jag tänker att helt osant är det nog inte...

"Vet ni att barn till rökare får mer astma, mer förkylningar, fler allergier och så vidare."

Inte för att peka ut, anklaga eller så men om, jag säger OM jag någonsin får barn så ska varken jag eller fadern till det barnet röka. För om mitt barn mår såhär och får köpa dyra mediciner och så vidare på grund av mig när jag har den vetskapen. Då skulle jag känna mig som en dålig människa. Tur att jag inte har barn eller att den här informationen inte fanns för 20 år sedan (ja, jag hävdar att jag inte är mer än 20 år just idag).

Imorgon skolavslutning, hämta Jimmy Choos, tvätta, packa, äta skräpmat :)

/Ollo B - the astma-monster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar