lördag 19 december 2009

Sova middag...

DET är grejor det... Galet vad skönt. Sov ju som en kratta i natt. Sen var jag uppe ganska tidigt och fick hjälp av min kära pappsi att köra saker över stan. Tur att man har familj alltså.

Funderar på den där gamla sången som Ida (ni vet Emils lillasyster sjöng) "Lille katt" efter några verser sjunger hon "lille far lille far de e tur man haar en" Ja det är något om grisar och kor och mor oxå, tur att jag har en mor med och en extra oxå... i vissa avseenden är man väldigt lyckligt lottad. Inte glömma det när man känner sig lite låg.

Är allt till trots ganska glad och tillfreds idag, vet inte men nu kan jag ju inte sitta och titta på grejorna längre... nu är det ju bara att öka som gäller. Snart är året över och ett nytt står redo, snart är det min tid. Ny tid men inte så mycket strid, det låter som ett motto för nästa år!

Nu singlar snön ner utanför fönstret. Gillar ljuddämpningen som snön ger, allt blir lite mjukare. Mysigt. Nu ska jag ta tag i det sista här hemma så jag kan glida över till Morbror och sova där i natt. Tänkte att allt ska vara klart här idag så det bara är att flytta grejorna imorgon.

Dåså, då kör vi. En huvudvärkstablett och lite actionmusik på detta kanske... Britney får börja :)

/Ollo B - Disce ferenda pati

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar