måndag 19 oktober 2009

Larv->Puppa->Fjäril

Vi hade ett tema på jobbet i våras, vi jobbade med fjärilar. Då fick jag lära mig (kanske inte någon ny lärdom men ändå): Att först är det ett ägg som blir en larv som sedan blir en puppa och sedemera en vacker fjäril.

Jag gillar fjärilar i magen, om man börjar med en larv så kan det faktiskt bli fjärilar till slut...

Jag och skåningen Tior (Tor för oss stockholmare och ja svenskar i allmänhet), som förövrigt tycker att jag låter som infödd när jag härmar skånska, träffades idag när han slutat jobbet. Jag tänkte att efter en sjukt tuff dag så kan det vara trevligt med något lättsamt. Det gick mycket bra och en tuff dag avslutades med en liten larv som flyttade in... vi får se om den får sällskap av fler eller självdör.

Ska ses imorgon igen det är lite för långt till fredag helt klart!

/Ollo B - Larvar sig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar