onsdag 1 april 2009

Tack för kaffet!

Oj vad jag har bryggt kaffe idag! Vi hade drop in fika på jobbet så alla föräldrar kunde komma och fika och titta på fantastiska framträdanden av alla barnen. De är ju söta när de kommer på egna april-skämt och ska luras att de inte vill sjunga och sånt. Ytterst sött!

Efter jobbet åkte jag till Solna och shoppade månadens ranson. Bland annat ett par svinsnygga byxor, svarta stuprör (nej det trodde ni inte va) som jag kan ha innanför stövlarna (nej det trodde ni inte va) Men eftersom vågen fortsätter att peka nedåt så jag kan komma i ett par byxor med 30" i midjan så kan jag ju inte låta bli. Plus att de var billiga! Så nu måste någon boka in en fika eller middag så någon kan se hur förjävla snygg jag är (11 kg tappade nu mina vänner) och så att jag kan gå upp lite i vikt igen. Hahahaha!
Jag lyckades även hitta två nya sjalar, har inte riktigt gillat mina palestinasjalar, dels så känns det inte helt försvarbart att ha dem även om de används i fler länder osv. Dels så har jag tröttnat på dem, de ser tråkiga och lite slitna ut.
Skaffade några nya örhängen och en tröja som kommer bli finemang till sommaren. Jättefin färg, lite rödrosa nästan.
Hade nog kunnat shoppa hur mycket som helst men ansvarsfull som jag är så blev det bara sånt jag behöver och stopp för annat sött, det kan jag shoppa nästa månad när jag har fått mer lön.

Just ja, Da Man har köpt lägenhet i Stuvsta (ja jag vet långt åt helvete), det ligger mellan Älvsjö och Huddinge (med PENDELTÅG!?). Han berättade det för mig idag att han hade det högsta (och enda) budet på lägenheten och att säljaren hade accepterat det. Han kommenterade det med:
"Så du ska bo i Stuvsta alltså?"
"Ja, jag ska väl det" Sa jag.

Så; Två veckor officiellt ihop och en inofficiell fråga om ett delat tak.

/Ollo B - Åååååååka pendeltåg, jag är en looser baby, jag faktiskt körkort!

1 kommentar: