fredag 13 november 2009

En bra fredag den 13:e

Jag är hemma efter mitt extrajobb. Det är så roligt! Jobbar på en ungdomsgård lite då och då. Jobbade idag jobbar imorgon. Underbara ungar från högstadiet, så roligt att snacka med dem.
Hoppas det blir fler ungar imorgon så det händer lite, var galet lugnt idag.

Är inne i en riktig "vilja-flytta-från-stan-eller-fly-landet"-svacka. Sjukt jobbigt. Längtar bort mest hela tiden. Vet ju varför, avskyr att det är jul snart. Har iofs blivit några mysiga beslut kring det nu så det kommer bli toppen, tre generationer, från olika sidor av familjen men framför allt tre av fyra syskon på samma plats. Det fjärde finns med i tanken. Men det jag helst vill är att ha en man och kanske ett barn (ja ni läste rätt!!) och fira min egen jul. Ta 1000 kort när man öppnar klappar för första gången tillsammans. Jag undrar om jag någonsin kommer få uppleva det. Är inte bitter, missförstå mig inte, men lite uppgiven på något vis. Inser att det kan vara så det blir, därför så är lika bra att njuta av stunden nu när jag har det bra, mår bra och njuter av livet.

Så nu är det sovdags och imorgon fixelidon, tvätt och sedan jobb! Tjohoo!
Justja, när jag skickar mobila inlägg så blir ofta "och" med stor bokstav, för jobbigt att ändra så ni får leva med det...

/Ollo B - njuter av livet, typ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar