måndag 7 september 2009

HJÄLP!!

Jag ska eventuellt på maskerad på fredag. Det är inte helt klart ännu men bättre att vara förberedd!
Var festen är? På Karlberg, jo jag tackar ja, en massa blivande officerer och jag... Jag är inte missnöjd alls...

Hur som helst temat på maskeradfesten är: Astrid Lindgren. Jag behöver tips som inte är svindyra... Förra gången de hade maskerad var det uniformer av olika slag, då hade jag ju tagit Hooterslinnet, shorts och benvärmare och skrattat ihjäl mig...

Pippi ganska lätt att fixa (förutom håret), Ronja bara kläderna som kommer vara lite småkluriga, tänkte bröderna Leijonhjärta en vända, men jag har för kort och för mörkt hår... Mio, kanske men då måste jag ju göra en mantel... Karlsson på taket, men han är ju tjock, jobbigt att springa runt med kudde på magen hela dagen...

Lutar ju åt Pippi men ni kan säkert komma på något roligare!

Så hjälp mig med tips och idéer! Kan vara bra med många.

6 kommentarer:

  1. varför inte astrid själv? eller lilla gubben? eller griseknoen?

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att du ska vara pippi!

    SvaraRadera
  3. Haha, skönt att det är två personer som hjälper till! Lilla Gubben skulle ju vara sjukt roligt... vita leggings och vit tröja med svarta prickar. Ganska enkelt oxå.

    Pippi är ju kul oxå men fatta hur många som kommer vara Pippi, man får ju visa benen då :D

    SvaraRadera
  4. varför inte prussiluskan eller krösamaja

    SvaraRadera
  5. Prussiluskan ( pippi )är en fin dam fr tyskland m brillor och röda läppar, Krösamaja ( Emil )är motsatsen

    SvaraRadera