måndag 18 april 2011

Värme

Var på bio med ett nytt C idag. En fab tjej som jag nyligen lärt känna och tvärgillar. Alltid lite roligt när man ses för första gången själva när man inte träffats så många gånger. Inte så att det är stelt men man har inte fått in timingen riktigt i skämten även om ingen missförstår och man bara har trevligt så är man inte helt flytande hela tiden. Lite som staccato kan man säga låter bra men det är lite hoppigt. Ja det var lite rörigt skrivet men ni som känner mig förstår nog vad jag menar.

Vi såg iaf "The Adjustment Bureau". Jag behövde den filmen just nu. Den var fin och söt och gav mig lite hopp. Jag kommer vara låg ett tag. Gladlåg kommer jag vara. Några av mina bästa vänner ramlar framåt i livet och jag står kvar på perrongen, fastcementerad och ser alla tågen passera. Jag älskar att de hann med sina tåg och börjat sina nya spännande resor. Jag tycks dock inte riktigt veta min destination eller hittat ett tillräckligt välkomnande, varmt tåg. Det är ofta fel på klimatanläggningen eller så är det något trasigt på tågen som jag försöker hinna med. Så jag står här på min perrong och har några andra goda vänner vid min sida (Tack gode gud för det). Jag bara undrar vad "planen" för mig är. Jag skulle gärna vilja att den tog fart snart. Annars får jag hitta en skruttig dresin och börja ta mig framåt på egen hand. Men det känns väldigt kallt och blåsigt. Tänk bara på vintern. Då kommer jag ju nästan frysa ihjäl. Brrr!

Nej, dags för sömn och drömmar om snälla, fina, varma tåg. Imorgon tar vi nya tag.

1 kommentar: