söndag 17 januari 2010

Nattliga tankar

Var hos en god vän på östra sidan av stan. Ni vet, där det är lite finare och lite bättre :) Vi avhandlade tankar om livet och träning som förvisso är en fel av livet. Vi hann med lite tv-spel oxå. Men det var inte det jag tänkte på nu. När jag gick från min vän såg jag humlegården i vinterskrud för första gången, tänkte att den är rätt fin och lite mystisk på något vis. Nästa tanke, passerade självaste stureplan. Jag osminkad med tjocka vintermössan, alla andra utan mössor, finskorna på och paljettklänningar både här och var. Jag kände mig helt klart inte spelandes i samma division. Behövs ju inte heller när man ska hem och sova. :) Tredje tanken, fördelen med bara en öl till skillnad från vad många andra druckit ikväll, gör att man ser de som vinglar fram lite mer än annars :) dock ovanligt lugnt på tunnelbanan. Sista tanken, är det inte ovanligt dumt att hoppa över spärren när man ska ut från tunnelbanan, eftersom det inte krävs något färdbevis då? God natt på er!

1 kommentar:

  1. Jo, det är onödigt dumt rent av.

    Dessutom är det inte bara finare och bättre här på öster. Det är dessutom dyrare. haha.

    SvaraRadera