onsdag 27 januari 2010

Bra fast dåligt...

Jag sitter och känner att jag bloggar lite dåligt just nu. Det går långt mellan inläggen men bättre det än inga alls antar jag.

Jag pluggar som en tok, har läst ikapp förra veckans litteratur och är i fas med denna veckans då jag läst två kapitel till i boken och "bara" har två artiklar kvar, dock är de sjuuuukt långa, artiklarna alltså. Boken går ganska fort att läsa. Framför allt är det skönt att inte alls tänka på jobbet även om man såklart jämför en massa med mitt eget jobb och hur det styrs.

Det står tillexempel att en vanlig arbetsvecka ska vara 40 timmar inkl. lunch/middagsrast och exkl kafferast. Då undrar jag hur man räknar det lite. Vi äter med barnen, dvs, ingen direkt lunchrast där, så vi har en halvtimmes rast efter själva maten. Räknas den då som kafferast? Isf vill jag inte äta med barnen i matsalen utan äta efter dem och jobba en halvtimme kortare per dag :)

Så känner jag :D Men om alla på mitt jobb skulle göra så skulle vår avdelning gå under så det var nog en dum idé att ta upp. Haha!

Klockan är drygt nio, tanten ska sova för imorgon väntar 13 timmars arbetsdag. Dessutom får jag nog knappt ut mina 11 timmars rätt till vila innan jag ska vara där igen!

Sov gott och dröm sött ;)

1 kommentar:

  1. skönt för Dig att få användning för Ditt smarat huvud.
    kram på Dig, mamma

    SvaraRadera