söndag 10 januari 2010

Glädje...

Idag gick jag på Allhelgonamässa, fick med mig Erica, min gamla församlingspedagog. Senast jag var i en kyrka var förra julen på julottan. Jag behövde en stund i en kyrka. En kort predikan om livets polariteter, en stund med ord som är andra än de man lyssnar på i vanliga fall (vilka oftast i mitt liv handlar om bilar på Top Gear).

Efter mässan drack vi lite kyrkkaffe (tja eller the i mitt fall) och samtalade om livet, varför jag gör mina val som jag gör. Det finns så många anledningar och många tankar som jag under en tid funderat över varför jag tänker. Jag förstår var de kommer ifrån men inte hur jag ska lämna dem bakom mig. Det kommer ända från barndomen i bland annat Kpbg. Jag undrar när jag ska lära mig att komma vidare från det. Lämna barnet inom mig eller åtminstone få det att tystna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar