söndag 17 maj 2009

Snabbis i Öret

Åkte dit igår och hem idag, lagom visit, det var trevligt måste jag säga. Fick träffa en syster en kompis och äta frukost med mamma sen åkte jag hem, helt lagom.

Nu är jag hemma och kollar på reprisen av eurovision, vet inte om jag tycker att någon av de första 6 bidragen har övertygat, inte ens det svenska bidraget var så värst vasst live i Moskva. Vet ju ändå vem som vann så det känns ju lite ointressant att titta.

Nu ska jag slappa lite en stund så får vi se om jag ska träffa den där killen eller ej, spännande och oklar dag idag. Jag har lite lätt ågren för att gå till jobbet imorgon, inte alls sugen egentligen. Känner mig lite låg på jobbfronten, privat känns det mesta ganska bra (förutom att det är rätt lurigt att vara ihop ibland men jag gillar det ju ändå) eller rättare sagt, privat mår jag toppen men på jobbet mår jag inte alls speciellt bra just nu. Jag märker hur det går ut över folk också, höll på att skälla ut vår lilla musikfröken i fredags när hon (som vanligt) kom 5-10 minuter sent. Så less på sånt. Hon är ALDRIG i tid. Men jag bet ihop för jag orkade inte ta tag i henne nu iaf, hon kommer ändå inte vara kvar i höst, ingen mening med att knäcka henne i det läget.

En liten del av det stora kaos jag känner inför jobbet just nu. Ibland vill jag bara sluta och börja jobba med vuxna istället. Har ju en kollega som är mer som 5 barn än en vuxen så ibland så längtar jag efter ett "vuxet" jobb, inte för jag vet vad det skulle vara men ändå. Ibland lockar att sitta på kontor så oändligt mycket mer än att leka kull i solen.
Men så tänker jag lite till och inser att jag faktiskt gillar mitt jobb för det mesta, det är bara små svackor ibland som gör att man vill kasta loss och ge sig av och framför allt lära sig nya saker.

Nej nu är det dags att lur en tupp eller två sen får vi se vad det blir av dagen...

/Ollo B - sluta jiddra börja trolla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar